Kuva: Shutterstock

Yksi teholiike antaa kyytiä pepun ja jalkojen lihaksille - oletko jo kokeillut haastavampaa versiota?

22.01.2020 13:15 - Emmi Moilanen

Seinää vasten "istuminen" on tehokas treeni pakaralihaksille.

Kirjoitimme aikaisemmin lämmittelyliikkeestä, jolla valmistat alavartalon lihakset tehokkaasti lihaskuntotreeniin. Nyt Popsugar-sivusto uutisoi liikkeestä, joka saa takuuvarmasti treenin tuntumaan niin pakarassa kuin jalkojenkin lihaksissa.

Klassikkoliike on ”seinää vasten istuminen,” johon nyt yhdistetään myös vaikeutettu osio. Voit katsoa ohjeet alta.

Perusasento:

Asetu seinää vasten seisomaan niin, että jalkasi ovat noin 60 senttimetriä irti lattialistan reunasta. Varmista myös, että jalkasi ovat lantion levyisessä haarassa.

Jousta polvistasi ja laskeudu istumaan seinää vasten niin, että jalkasi jäävät 90 asteen kulmaan. Polvien pitäisi tulla hiukan nilkkojesi yläpuolelle.

Pysy asennossa kuntosi mukaan 10-30 sekuntia. Halutessasi voit myös haastaa itseäsi ja kokeilla, pysytkö asennossa pidempään.

Haasta itseäsi:

Istu yhä seinää vasten samaan tapaan kuin yllä mainitussa ohjeessa.

Suorista toinen jalka suoraan eteesi. Pidä 10-30 sekuntia.

Toista sama toisella jalalla. Tee niin monta toistoa kuin jaksat.

Lue myös: Milloin treeni rasittaa kehoa enemmän kuin pitäisi? Hälytysmerkit, jotka jokaisen tulisi tunnistaa

Lue myös: "Urheilukrapula" on yleinen tunne raskaan treenin jälkeen - oletko sinä kokenut?

Lue myös: Nainen lopetti treenaamisen 30 päiväksi - kertoo nyt hälyttävistä muutoksista kehossaan

Lähde: Popsugar

Uusimmat