Kuva: Shutterstock

20 minuutin helppo tehotreeni nostaa hien pintaan hetkessä – suorita missä ja milloin vain

14.01.2020 18:45 - Emmi Moilanen

Kehonpainotreeni sisältää viisi liikettä, joita toistetaan kahdenkymmenen minuutin ajan.

Monet ovat uuden vuoden vaihtuessa luvanneet lisätä säännöllisen liikunnan osaksi arkeaan. Liikkumaan lähtemisen ei tarvitse olla vaivalloista tai aikaa vievää, sillä saat hien pintaan nopean tehotreenin avulla vaikka olohuoneessasi.

Personal trainer Lacee Lazoff laati Health.com-sivustolle nopean HIIT-treenin, joka vie aikaasi vain 20 minuutin ajan.

Ohjeet:

Tee jokaista liikettä 30 sekunnin ajan ja lepää liikkeiden välissä kuntosi mukaan minuutista puoleentoista minuuttiin. Koska toistoaika on lyhyt, sen aikana on tarkoitus tehdä liikkeet niin tehokkaasti kuin mahdollista.

Vuorikiipeilijä

(kuva: Shutterstock)

Aloita lankkuasennosta ja tuo vasemman jalkasi polvi kohti rintakehää. Palaa aloitusasentoon ja toista sama toiselle jalalle. Pidä reipasta tahtia yllä ja pidä keskivartalosi lihakset jännitettyinä.

Polvennostot kädet ojennettuina

(kuva: Shutterstock)

Tee polvennostoja niin, että ojennat kätesi liikkeen ajaksi kohtisuoraa ylöspäin.

Kyykkyhypyt

(kuva: Shutterstock)

Aloita haara-asennosta, jossa jalkasi ovat hieman lantiota leveämmällä. Varmista, että varpaasi osoittavat ulospäin. Laskeudu kyykkyyn ja ponnista räjähtävästi ylös. Toista.

Sammakko

(kuva: Shutterstock)

Aloita lankkuasennosta ja varmista, että ranteesi ovat kohtisuoraa olkapäiden alapuolella. Jännitä keskivartalosi ja ponnista molemmat jalat käsiesi ulkosyrjien viereen niin, että olet kyykyssä. Kun olet hypännyt kyykkyyn, voit suoristaa kätesi eteenpäin. Aseta kädet takaisin maahan ja ponnista takaisin lankkuun. Toista.

Luisteluhypyt

(kuva: Shutterstock)

Tee luisteluhyppyjä puolelta toiselle ja varmista, että teet saman verran toistoja kummallekin jalalle.

Lue myös: Nainen lopetti treenaamisen 30 päiväksi - kertoo nyt hälyttävistä muutoksista kehossaan

Lue myös: Eikö juoksulenkki huvita? 4 hyvää syytä vaihtaa treeni kävelyyn

Lue myös: Lisää liikuntaa päiviisi ilman kuntosalilla hikoilua - 11 vinkkiä, jotka sopivat jokaiselle

Lähde: Health.com

Uusimmat