Kuva: Shutterstock

Urheiletko vain kävely- tai juoksulenkkien muodossa? Ota haltuun myös 3 minuutin vatsalihastreeni

07.08.2019 17:15 - Emmi Moilanen

Lankutus vahvistaa tehokkaasti keskivartalon lihaksia.

Olemme uutisoineet aiemmin nikseistä, joiden avulla saat lenkkeilystä parhaimman mahdollisen hyödyn irti.

Jos kaipaat kävely- tai juoksulenkkien rinnalle myös lihaskuntotreeniä, kokeile liikuntafysiologi Tom Hollandin laatimaa vatsalihastreeniä, joka pohjautuu lankutukseen.

Treeni vahvistaa keskivartalon lihaksistoa tehokkaasti ja Holland toteaa Popsugarille, että lankutuksesta hyötyvät niin aloittelijat kuin kokeneetkin liikkujat.

Voit katsoa treeniohjeet kuvineen alta.

Lankku kyynärpäät lattiassa:

(kuva: Shutterstock)

Asetu kuvanmukaiseen asentoon ja jännitä keskivartalon lihaksesi. Varmista, ettei lantio laskeudu kohti lattiaa tai peppu nouse ylöspäin.

Pysy asennossa puolen minuutin ajan.

Lankutus jalannostoilla:

(kuva: Shutterstock)

Aloitusasento on sama kuin edellisen lankun aikana. Nosta ensin oikea jalka kuvan mukaisesti ylöspäin, pidä ylhäällä viiden sekunnin ajan ja laske sitten hallitusti aloitusasentoon. Toista sama vasemmalla jalalla.

Toista tätä liikesarjaa puolen minuutin ajan.

Sivulankku:

(kuva: Shutterstock)

Asetu kuvanmukaiseen asentoon ja pidä keskivartalon lihakset jännitettyinä. Voit suunnata myös katseesi kohti ylöspäin osoittavaa kättäsi.

Varmista myös, että kämmen pysyy samassa linjassa olkapääsi kanssa.

Pysy asennossa kolmekymmentä sekuntia ja toista sama toiselle puolelle.

Spiderman-lankku:

(kuva: Shutterstock)

Aloita liike tavallisesta lankkuasennosta, mutta tällä kertaa niin, että kämmet ovat tuettuna lattiaan, jolloin myös käsivartesi jäävät suoraksi.

Tuo polvi sivulta kohti kyynärpäätäsi ja palauta jalka hallitusti takaisin aloitusasentoon. Toista sama toiselle jalalle.

Jatka kolmenkymmenen sekunnin ajan.

Lue myös: Eikö juoksulenkki huvita? 4 hyvää syytä vaihtaa treeni kävelyyn

Lue myös: Pientä flunssaa, mutta et osaa päättää, voitko treenata vai et - yksinkertainen sääntö auttaa sinua

Lue myös: Milloin treeni rasittaa kehoa enemmän kuin pitäisi? Hälytysmerkit, jotka jokaisen tulisi tunnistaa

Lähde: Popsugar

Uusimmat